علایم سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم که یک بیماری بی رحم است می تواند زندگی و آسایش را از خانم ها سلب کند و حتی در عده ای که از راه کار های درمانی آن خبر ندارند، می تواند وحشت بر اندام آن ها بیاندازد. اما دیگر جای نگرانی نیست زیرا در حال حاضر متخصصین ما توانسته اند درمان های کاملی برای این گونه عارضه های بیابند و با استفاده از دانش به روز خود به هم میهن نان خود کمک کنند تا از شر سرطان خلاصی یابند و لکه آن را از دامن شان بزدایند.

به طور کلی جزو عارضه های است در ساختار زنانه شکل می گیرد، یعنی فقط خانم ها به آن مبتلا می شوند. این عارضه تحت علل و عوامل بسیاری ایجاد می شود که در ادامه به چیستی، و علائم بروز آن بیشتر می پردازیم.

علایم سرطان دهانه رحم

همه چیز در مورد سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم هنگامی اتفاق می افتد که سلول ها در دهانه رحم تغییر کنند، این سرطان نیز می تواند بر بافت های عمیق تر  رحم نیز تاثیر بگذارد، حتی امکان دارد قسمت های دیگر بدن را درگیر کند یا اصطلاحاٌ به دیگر نقاط نزدیک بدن مانند: مهبل، مثانه، روده بزرگ، متاستاز بزند.

لابیاپلاستی

خوشبختانه این نوع بیماری به آرامی رشد می کند بنابراین فرصت درمان آن قبل از حاد شدن وجود دارد.

یک آمار بسیاری خوبی هم که در دست داریم این است که به لطف فراگیر شدن چکاپ ها در بین زنان و انجام تست های پاپ اسمیر، هر ساله با تعداد کمتری ازاین عارضه در بین خانم ها مواجهه ایم، این امر نشان دهنده این است که توانسته ایم تا حدی به رسالت خود، که آگاهی بخشی است عمل کنیم و عده ای برای جلوگیری از ابتلا به این گونه بیماری ها به چکاپ و پیشگیری از بیماری بپردازند.

علائم سرطان دهانه رحم

در ابتدا بگوییم که گاهی ممکن است این بیماری علائم خاصی نداشته باشد، اما ما در این نوشتاربه علائمی که به طور شایع گزارش شده است می پردازیم.

• خون ریزی واژن بعد از مقاربت
  • خون ریزی بعد از اتمام دوره یائسگی
  • احساس درد در لگن در حین برقراری رابطه جنسی واژینال
  • اخلال در ادرار یا دفع
  • تورم در قسمت های از پا ها
  • خستگی مفرط
  • کاهش وزن شدید و کم شدن اشتها
  • ترشحات آبکی و خونی که ممکن است که زیاد باشد و بوی نامطبوعی داشته باشد.

عوامل موثر در  ایجاد سرطان دهانه رحم عبارت اند از:

• شروع رابطه جنسی در سنین پایین
  • داشتن شرکای جنسی متعدد
  • مصرف قرص های جلوگیری از بارداری در خانم های جوان به خصوص به مدت بیشتر از 5 سال
  • ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن
  • ابتلا به بیماری های مقاربتی

در خصوص کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم می توان اقداماتی را انجام داد که شامل موارد زیر می شود.

واکسن زگیل تناسلی

تزریق واکسن ویروس HPV که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی و سرطان دهانه رحم را به شکل چشم گیری کاهش دهد. انجام آزمایش های دوره ای و معمول مانند: تست پاپ اسمیر، تصویر برداری های مانند: سونوگرافی.

پزشکان این آزمایش ها را از سن 21 سالگی به بعد توصیه می کنند.

با کمک مشاور و متخصص سکس تراپیست حاضر در کلینیک های روانشناسی م یتوانید رابطه جنسی سالم و ایمن را آموزش ببنید و بدون دغدغه لذت ببرید. اگر سیگار می کشید به کمک محرک های معمول به ترک آن بپردازید.

دکتر آزاده مهدیان جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی با بهره گیری از جدید ترین روش های تشخیصی و درمانی مجهز در زمینه مشکلات مربوط به زنان ومسائل مربوط به ناباروری آنان می پردازد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره 44093233 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام ایشان مراجعه نمایید .

تشخیص سرطان دهانه رحم چگونه ممکن است؟

با مراجعه به بهترین متخصص زنان می توانید علائمی که مشاهده کرده اید را به پزشک گزارش دهید، سپس برای تشخیص بالینی به صورت فیزیکی مورد معاینه قرار می گیرید، برای دقیق تر شدن تشخیص پزشک برای شما آزمایش و تصویر برداری های را تجویز می کند، که آن را انجام می دهید و نتایج به دست آمده را به پزشک ارائه می دهید تا با بررسی آن ها به تشخیصی دقیق تر از وجود بیماری تان برسند.

سرطان دهانه رحم  چگونه درمان می شود؟

اگر فردی به سرطان دهانه رحم مبتلا شده باشد، تیمی متشکل از بهترین متخصصین اقدام به درمان بیماری تان می کنند و گزینه های درمانی را پیش روی تان قرار می دهند و بنا بر شرایط  روح یو جسمی تان و صلاح دید خود هر کدام از این گزینه های درمانی را انتخاتب می کنند که هر چه سریع تر به بهبودی کامل دست یابید.

مراقبت های دوران بارداری

انواع متداولی از راه کار های درمانی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

• شیمی درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی و جلوگیری از انتشار آن ها به نقاط دیگر بدن
  • جراحی به منظور برداشتن تومور یا از بین بردن سلول های سرطانی
  • پرتو درمانی یا همان رادیو تراپی یکی دیگر از روش های درمانی این بیماری محسوب می شود که به منظور محو کردن یا به اصطلاح عامیانه آن سوزاندن آثار سلول های سرطانی انجام می شود.

هر کدام از این روش های درمانی به نوع و مرحله  ای از بیماری که شما در آن قرار  دارد بستگی دارد که کدام یک پروسه درمان را برای شما سهولت می بخشد.معمولاٌ برای افرادی که در مراحل اولیه بیماری قرار دارند از روش جراحی به تنهایی استفاده کنند و تومور یا سلول های سرطانی موجود را بردارند تا درمان تکمیل گردد.سپس برای درمان بیماری های که در مراحل پیشرفته تری قرار دارند از تمامی گزینه های درمانی برای مکمل درمانی به کار می برند تا دیگر سرطان یا سلول سرطامی دیگر در آن منطقه عود نکند.